Gå til hovedindhold

Brug hjælpelinksne nedenfor, til hurtigt at finde instrukser og svar på dine spørgsmål omkring ordre og returnering. Kan du ikke finde det du lever efter, så kontakt endelig Kundeservice.

HVORDAN BESTILER JEG?

Vi har gjort bestillingsprocessen nem og ligetil for dig. Du skal blot følge nedenstående trin for at bestille de hørprodukter, som vi alle holder så meget af.

  1. Find de ønskede varer på www.LinenMe.dk
  2. Ved ordre af tøj skal du vælge den ønskede farve.
  3. Vælg den ønskede størrelse.
  4. Angiv det ønskede antal og tryk derefter på Læg i Kurv for at tilføje varen til Indkøbskurv
  5. Når du har fundet de ønskede varer, går du til Indkøbskurv.
  6. Her kan du indtaste rabatkuponer i feltet under indkøbskurven. Når de er tilføjet ordren, trækkes de automatisk fra. Ellers trykker du dig blot videre til Kassen.
  7. Hvis du vil bestille som gæst, skal du indtaste din mailadresse. Med en LinenMe-konto skal du indtaste brugernavn og adgangskode. Registrering som kunde på linenme.dk gør fremtidige ordrer nemmere. Registreringen er nem og tager kun kort tid. Du får også mulighed for at fortsætte uden registrering, men ved ordrer skal der altid angives personlige oplysninger.
  8. Som ny kunde hos LinenMe skal du indtaste fakturerings- og leveringsadresse. Hvis disse er ens, skal du blot markere det i boksen. Her bedes du markere hvilken leveringshastighed og dertilhørende udgift du ønsker og klik så på Udregn Pris
  9. Ved særlige ønsker kan disse angives i Kommentarer-boksen. Klik herefter på Gennemgå ordre for at komme videreKlik på Indsend ordre for at fortsætte til betalingssiden, når ordren er som ønsket. Efter modtagelse af en af nedenstående betalingsmetoder bekræftes ordren.

HVILKE BETALINGSMETODER ER DER?

LinenMe bruger Paypal til at acceptere betalinger fra både Paypalkonti samt kredit- og betalingskort. Paypal er den førende globale betalingsservice på nettet med over 130 millioner aktive konti på verdensplan, så din betaling til [email protected] overføres sikkert og hurtigt til os. Du er velkommen til at kontakte os, hvis du ønsker at benytte en anden betalingsform.

  1. Når du er overført til Paypals betalingsside med en aktiv Paypal-konto, skal du bare logge på og derefter betale
  2. Hvis du ikke har en Paypal-konto, kan du betale med kredit- eller betalingskort. Du skal blot trykke på fortsæt og derefter følge Paypals instruktioner. Dine kreditkortoplysninger er strengt fortrolige – LinenMe får ikke adgang til disse informationer.

Efter gennemført betaling vil du modtage en bekræftelse pr. mail. Her vil fremgå informationer om forventet forsendelses- og leveringsdato.

SKAL JEG OPRETTE EN KONTO?

Nej, ikke nødvendigvis. Ved første ordre er det nødvendigt at oprette en konto. Her er blot påkrævet, at du indtaster mailadresse og leveringsadresse, og så vil du kunne bestille din vare som ”gæst”. Se en detaljeret forklaring i HVORDAN LAVER JEG EN ORDRE.

Som beskrevet oven for kan du bestille som gæst første gang ved blot at indtaste de påkrævende oplysninger. Ved senere ordrer og når du har tid, vil det dog være en fordel at oprette en konto. Det giver flere praktiske fordele, så du bl.a. kan følge din ordre.

KAN JEG BESTILLE OVER TELEFONEN?

Ja. Her benytter vi os også af Paypals service, så det er 100 % sikkert for dig som kunde. Her kan du blot ringe på +44 (0)2081333853 mandag – fredag 8.00 til 17.00.

KAN JEG BESTILLE FRA UDLANDET?

Ja, det er muligt at lave en online ordre på vores hjemmeside fra udlandet. Kunder i USA eller Canada skal vælge det amerikanske flag i venstre hjørne af menuen. Europæiske kunder skal vælge mellem den engelske (GBP), den tyske (EUR), den franske (EUR) og den danske (DKK) hjemmeside. Dette gøres også ved at vælge det ønskede flag i hjørnet. Kunder i andre lande skal bruge den engelske hjemmeside til ordrer. Jo mere omhyggelig vores kunder er med at indtaste leveringsadressen korrekt, jo nemmere er det at levere hurtigt og præcist.

Bemærk også at der med kreditkort udstedt med en anden valuta end ovenstående landes vil kursen beregnes efter kortudbyderen, og kunden kan blive påkrævet at betale et internationalt gebyr. Leveringsgebyret beregnes efter omkostninger og pakken vægt.

Pakker der skal leveres uden for EU, kan få pålagt told og afgifter, og fisse betales ved modtagelse. Disse regler varierer fra land til land, og de enkelte landes regeringer fastlægger disse enkeltvis.

HVORDAN TJEKKER JEG STATUS PÅ MIN ORDRE?

Du kan tjekke din ordres status ved at logge ind på din LinenMe-konto. Hvis det ikke virker, så kontakt vores kundeservice. Husk at have dit ordrenummer parat, når du kontakter os.

HVORDAN RETURNERER JEG EN VARE?

Hvis du inden for 28 dage efter modtagelsen af din vare beslutter dig for at returnere den, skal du kontakte vores kundeservice. Vi vil så hjælpe med at bytte eller refundere den.

Hvis varen er beskadiget og/eller er fejlbehæftet ved ankomst eller hvis vi har sendt dig en forkert ordre, så beder vi dig kontakte os hurtigst muligt. Så skal vi sørge for, at varen byttes eller refunderes (Vi vil så også refundere leveringsomkostningerne).

Bemærk venligst at alle leveringsudgifter grundet returvarer uden for overholdelse af ovenstående eller til bytning vil være dit ansvar. Vi er ikke ansvarlige for returpost, medmindre bestillingen returneres grundet ukorrekte, beskadigede eller defekte varer. Her bedes du venligst påføre korrekt porto.

Vi kan desværre ikke tage ansvar for forsvundne pakker, så det er vigtigt at kunden får en kvittering for indlevering af pakken som bevis for returforsendelse.

Returvarer skal sendes som anbefalet post med krav om signering for modtagelse.

Bemærk at vi kun dækker postomkostningerne ved kvalitetsproblemer med varen. Kontakt os ved spørgsmål.

HVOR OG HVORDAN LEVERER I?

Vores mission er at sælge vores produkter over hele verden. Dette er ikke helt nemt, men vi gør vores bedste for at muliggøre dette og har for nemhedens skyld inddelt kunderne i 2 geografiske kategorier:

Danmark​ & Europa

Andorra, Belgien, Bulgarien, Cypern, Estland, Finland, Frankrig, Gibraltar, Grækenland, Irland, Italien, Island, Letland, Litauen, Luxembourg, Malta, Monaco, Norge, Polen, Portugal, Rumænien, Schweiz, Slovakiet, Slovenien, Spanien, Sverige, Storbritannien, Vatikanet, Tjekkiet, Tyskland, Ungarn, Østrig.

Resten af verdenen

Vores produkter leveres i samarbejde med vores partnere. Vi bruger DPD, UPS og DHL til de fleste forsendelser samt Lithuanian Post til små ordrer, der ikke skal leveres hurtigt. På denne måde sparer du på leveringsomkostninger.

HVAD KOSTER LEVERINGEN?

Leveringsomkostningerne afhænger af 3 ting: Land for leveringsadressen, ordrens vægt og leveringshastigheden. Efter afgivelse af en ordre og indtastning af leveringsadresse får du muligheden for at vælge mellem de forskellige former for levering. Læs mere om de enkelte leveringsmetoder i nedenstående:

Fragtrater Danmark & Europa

ECONOMY (up to 500gr) - Europa

26 DKK leveret i løbet af 8-10 arbejdsdage

ECONOMY (501g to 1kg) - Europa

52 DKK leveret i løbet af 8-10 arbejdsdage

ECONOMY (1001g to 2kg) - Europa

60 DKK leveret i løbet af 8-10 arbejdsdage

EXPRESS (op til 2kg)  - Europa

80 DKK leveret i løbet af 5-7 arbejdsdage

EXPRESS (2001g to 5kg) - Europa

90 DKK leveret i løbet af 5-7 arbejdsdage

EXPRESS (5001g to 10kg) - Europa

130 DKK leveret i løbet af 5-7 arbejdsdage

EXPRESS (10001g to 30kg) - Europa

160 DKK leveret i løbet af 5-7 arbejdsdage

SUPER EXPRESS (op til 2kg) - Europa

130 DKK leveret i løbet af 3-4 arbejdsdage

SUPER EXPRESS (2001g to 5kg) - Europa

220 DKK leveret i løbet af 3-4 arbejdsdage

SUPER EXPRESS (5001g to 10kg) - Europa

300 DKK leveret i løbet af 3-4 arbejdsdage

 

Fragtrater i resten af verden (RAV)

ECONOMY (op til 2kg)  - RAV

130 DKK leveret i løbet af 2-3 uger

ECONOMY (2001g to 10kg) - RAV

260 DKK  leveret i løbet af 2-3 uger

SUPER EXPRESS (op til 1kg) - RAV

160 DKK leveret i løbet af 3-4 arbejdsdage

SUPER EXPRESS (1001g to 2kg) - RAV

200 DKK leveret i løbet af 3-4 arbejdsdage

SUPER EXPRESS (2001g to 5kg) - RAV

300 DKK leveret i løbet af 3-4 arbejdsdage

OVERHOLDER I FORSENDELSESTIDEN?

Alle vores varer sendes den første arbejdsdag efter modtagelse af betalingen. Ved midlertidigt udgåede varer vil vi straks underrette dig om forsinkelsen og afsende den hurtigst muligt.

Vi gør altid vores bedste for at overholde forsendelsestiden. Dog kan der opleves forsinkelser af grunde uden for vores kontrol.

KAN JEG FØLGE LEVERINGSSTATUS PÅ MIN ORDRE?

Du vil kunne følge din ordres status ved EXPRESS leveringer hos DPD, UPS eller DHL. Du vil efter afsendelse modtaget et sporingsnummer, og her vil være et link direkte til DPD, UPS eller DHL’s hjemmeside. Her kan du se, hvor langt din pakke er nået samt eventuelle problemer med levering af pakken. 

Du kan finde linksene nedenfor:

UPS – https://wwwapps.ups.com/WebTracking/track

DPD – https://www.dpd.com/tracking

DHL – http://www.dhl.com/en/express/tracking.html

Lithuanian post – https://old.post.lt/en/help/parcel-search

Ved bestilling af tøj og sengetøj online er det nødvendigt at kende sin størrelse. På denne måde undgår man at skulle sende varerne frem og tilbage og sparer både tid og penge.

Du kan følge denne vejledende størrelsesguide for bukser, bluser, kjoler og sengetøj. Ved spørgsmål eller tvivl er du altid velkommen til at kontakte Kundeservice.

STØRRELSESGUIDE

BUKSER

 

XS

S

M

L

XL

½ talje

36 cm

38 cm

40 cm

42 cm

44 cm

½ hofte

47 cm

49 cm

51 cm

53 cm

55 cm

Sidelængde herunder taljebånd

101.5 cm 102 cm 102.5 cm 103 cm 103.5 cm

Taljebåndbredde

5 cm 5 cm 5 cm 5 cm 5 cm

 

BLUSER OG KJOLER

 

XS

S

M

L

XL

½ brystvidde

40 cm

44 cm

48 cm

52 cm

56 cm

½ taljevidde

36 cm

40 cm

44 cm

48 cm

52 cm

½ hoftevidde

47 cm 49 cm 51 cm 53 cm 55 cm

Ryglængde

40.5 cm 41 cm 41.5 cm 42 cm 42.5 cm

Skulder-længde

12 cm 12.5 cm 13 cm 13.5 cm 14 cm

Ærmelængde

60 cm 60 cm 60 cm 61 cm 61 cm

 

Sådan finder du din størrelse

Tøjet er lavet efter bestemte mål, så det kan være nødvendigt at måle sig selv for at finde den rigtige størrelse. Her kan du både bruge målebånd og tråd. Det tager kun et par minutter og lader dig få det ønskede tøj i den rigtige størrelse fra start af.

Målingen bliver mest korrekt, hvis du måler dig i undertøj.

  1. Bryst –mål vandret hen over brystet og rundt om ryggen. Målebåndet skal være lige ved ryggen.
  2. Talje – mål rundt om det smalleste sted på maven, ofte omkring navlen. (Tip: For et mere præcist resultat kan du tage et stykke snor og komme det rundt om taljen. Fjern derefter snoren og mål snorens længde)
  3. Hofter – saml benene og mål rundt om det bredeste punkt på hoften. Hold målebåndet lige.
  4. Benlængde – Tip: Ifør dig et par bukser, der sidder godt. Læg dem på en plan flade og mål indersiden af benet fra top til kant.
  5. Højde – Kropslængden måles fra kraveben/skulder og ned til gulvet. Bemærk at kropslængerne hos LinenMe er mellemstørrelser, og mindre størrelser vil være kortere og større størrelser længere.

SENGETØJ

SENGESÆT

Enkelt

Dobbelt

Queen Size

King Size

Størrelse (cm)

Dynebetræk
(140 x 200)
+ 1 stk. hovedpudebetræk
(50 x 75) 

Dynebetræk
(200 x 200)
+ 2 stk. hovedpudebetræk
(50 x 75)

Dynebetræk
(230 x 220)
+ 2 stk. hovedpudebetræk
(50 x 75)

Dynebetræk
(260 x 220)
+ 2 stk. hovedpudebetræk
(50 x 90)

 

DYNEBETRÆK

Enkelt

Dobbelt

Queen

King

Størrelse (cm)

140 x 200

200 x 200

230 x 220

260 x 220

 

HOVEDPUDEBETRÆK

Almindeligt

Firkantet

-

King

Størrelse (cm)

50 x 75

65 x 65

-

50 x 90

 

LAGEN

Enkelt

Dobbelt

-

King

Størrelse (cm)

180 x 275

230 x 275

-

273 x 293

 

HANDELBETINGELSER

Denne hjemmeside er ejet og drives af LinenMe Ltd., og alle referencer til ”vi”, ”os” og ”vores” refererer til LinenMe, og alle referencer til ”du” og ”din” refererer til enhver person, der vælger at bestille via hjemmesiden.

1. Indledning

1.1 Du vil have adgang til de fleste områder af denne hjemmeside uden at skulle registrere dine oplysninger hos os. Du vil blive bedt om at registrere dine oplysninger ved en bestilling.

1.2 Vi bibeholder os rettigheden til at revidere og opdatere disse vilkår og betingelser på bestemte tidspunkter. Du bør derfor tjekke denne hjemmeside fra tid til anden og gennemgå de nuværende vilkår og betingelser, da de er bindende ved køb. Visse bestemmelser i disse vilkår og betingelser kan blive afløst af udtrykkeligt dertilhørende juridiske meddelelser eller vilkår placeret på særlige sider på dette websted. Hvis du ikke ønsker at acceptere nye betingelser og vilkår efter besked om disse bør du ikke fortsætte med at bruge denne hjemmeside.

2. Bestille hos os

2.1 En ordre anses som værende indgivet ved registrering heraf i vores online købeproces. Som del af købeprocessen får du mulighed for at kontrollere din ordre og korrigere eventuelle fejl. Vi vil sende dig en ordrebekræftelse med angivelse af de bestilte produkter.

2.2 Vores endelige accept og modtagelse af en ordre sker ved afsendelse af ordren. Vi sender dig en bekræftelse på afsendelsen via e-mail. Ved afsendelse af ordren træder købskontrakten i kraft, selvom betalingen behandles straks, medmindre vi ikke accepterer din ordre eller du har annulleret den. Du får naturligvis i så fald besked herom.

2.3 Vi kan nægte at modtage en ordre, hvis:

(a) varerne ikke er til rådighed;

(b) vi ikke kan få tilladelse til at gennemføre din betaling;

(c) der har været fejl i prisangivelsen eller varebeskrivelsen;

(d) du ikke opfylder alle kriterier for køb som anført under Handelsbetingelser

3. Priser

3.1 Alle priser er inkl. moms, beregnet efter de nuværende satser. Vi forbeholder os retten til at angive en pris eksl. moms, men vi skal angive momsbeløbet separat og medregne det i den samlede pris.

3.2 Vores priser gennemgås regelmæssigt og eventuelle ændringer angives på vores hjemmeside efter en skønsmæssig vurdering - din ordrebekræftelse vil dog angive den endelige og samlede værdi / pris for dit køb.

4. Annullering og returret

4.1 Hvis du ønsker at annullere din ordre:

(a) Før afsendelse af varerne kan du kontakte os pr. e-mail;

(b) Hvis varerne allerede er pakket og/eller afsendt, skal returnering ske som beskrevet i klausul 4.2.

4.2 Du har fuld returret på dine varer op til 28 dage efter modtagelse. Leveringsomkostningerne skal dækkes af kunden, og returvarer skal sendes til os som anbefalet post.

4.3 Efter modtagelsen af varen vil vi alt efter ønske give dig en fuld refusion af det betalte beløb eller et tilgodebevis.

4.4 Din rettighed til at returnere varen som anført i klausul 4.3 er ikke gældende:

(a) i tilfælde af, at produktet har været taget i brug;

(b) på alle specialudførte eller specialtilpassede produkter.

Bestemmelserne angivet i klausul 4.4 påvirker ikke dine lovbestemte rettigheder.

4.5 Hvis varerne er beskadiget og/eller har fejl ved ankomst eller vi har sendt dig den forkerte vare, vil vi bede dig kontakte os inden for 48 timer. Vi vil arrangere bytning af varerne eller refundering (i dette tilfælde dækker vi også leveringsomkostningerne).

5. Licens

5.1 Du har tilladelse til at printe og downloade uddrag af denne hjemmeside til eget brug under overholdelse af følgende betingelser:

(a) Hverken dokumenter eller relateret grafik på denne hjemmeside må ændres på nogen måde.

(b) Ingen grafik fra denne hjemmeside må adskilles fra ledsagende tekst; og

(c) Ophavsret og varemærkebekendtgørelser og dette punkt 5. vedr. licens skal fremgå på alle kopier.

5.2 Medmindre andet er udtrykkeligt angivet, ejes ophavsret og andre intellektuelle ejendomsrettigheder i alt materiale på dette websted (uden undtagelse af fotografier og grafiske billeder) af LinenMe Ltd. Ethvert uddrag fra denne hjemmeside ikke i overensstemmelse med paragraf 5.1 er ikke tilladt at anvende. Ved overtrædelse af et af disse vilkår og betingelser ophører din tilladelse til at bruge dette websted automatisk, og du skal øjeblikkeligt destruere alt overført eller udskrevet materiale fra denne hjemmeside.

5.3 Bemærkning til klausul 5.1: Ingen dele af denne hjemmeside må mangfoldiggøres eller gemmes på nogen anden hjemmeside eller indgå i noget offentlig eller privat elektronisk system eller tjeneste uden vores forudgående udtrykkelige skriftlige samtykke.

5.4 Vi forbeholder os rettigheden til alt, der ikke udtrykkeligt er angivet og beskrevet i disse vilkår.

6. Serviceadgang

6.1 Mens vi tilstræber os at sikre tilgængelighed for hjemmesiden 24 timer i døgnet, kan vi ikke gøres ansvarlige for tilfælde, hvor den af forskellige grunde midlertidigt og i kortere perioder ikke er tilgængelig.

6.2 Adgang til dette websted kan suspenderes midlertidigt og uden varsel i tilfælde af systemnedbrud, vedligeholdelse, reparation eller årsager uden for vores kontrol.

7. Besøgendes personlige oplysninger og adfærd

7.1 Ud over de personligt identificerbare oplysninger angivet under ”Beskyttelse af personlige oplysninger” vil ethvert overført eller sendt materiale til denne hjemmeside blive betragtet som ikke-fortroligt og ikke-privatejet. Vi har ingen forpligtelser mht. sådanne oplysninger. Vi og vores kandidater kan frit kopiere, offentliggøre, distribuere, inkorporere og på anden måde anvende materiale af denne slag og alle typer data, billeder, lyd, tekster og andet indhold kan bruges til kommercielle og ikke-kommercielle formål.

7.2 Du har ikke tilladelse til at sende eller overføre materiale til eller fra denne hjemmeside, som:

(a) er truende, krænkende, ærekrænkende, uanstændigt, oprørsk, pornografisk, misbrugende, racistisk, diskriminerende, truende, skandaløst, inflammatorisk, blasfemisk, tillidsbrydende, overtræder privatlivets fred, eller forårsager gener eller ulemper;

(b) du ikke har fået alle de nødvendige licenser og / eller godkendelser til;

(c) udgør eller opfordrer til adfærd, der betragtes som en strafbar handling, giver anledning til civilretsligt ansvar eller på anden måde er i strid med loven eller krænker rettighederne for enhver tredjemand i Danmark, Storbritannien eller noget andet land i verden;

(d) er teknisk skadelige (herunder, uden begrænsning der indeholder computervirus, logiske bomber, trojanske heste, orme, skadelige komponenter, beskadiget data eller andet ondsindet software eller skadelige data).

7.3 Du må ikke misbruge websitet (herunder, uden begrænsning, hacking).

7.4 Vi vil fuldt ud samarbejde med alle retshåndhævende myndigheder og implementere enhver retskendelse der påbyder eller anviser os til at oplyse identiteten eller finde frem til enhver, der uploader eller sender materiale i strid med klausul 7.2 eller 7.3.

8. Informationsopdatering

8.1 Mens vi tilstræber at sikre korrektheden af oplysningerne på dette websted, kan vi ikke garantere nøjagtigheden og fuldstændigheden af denne hjemmesides materialer. Vi kan til enhver tid og uden varsel foretage ændringer i materialet på denne hjemmeside eller ændre produktbetegnelser og de anførte priser. Materialet på dette websted kan være forældet, og vi har ingen forpligtelse til at ajourføre disse materialer.

BESKYTTELSE AF PERSONLIGE OPLYSNINGER

ÆNDRINGER I VORES PRIVATLIVSPOLITIK

Vores privatlivspolitik blev senest opdateret d. 24. maj 2018. Du kan modtage vores historiske privatlivspolitik ved at kontakte os.

Velkommen til LinenMe Ltd. privatlivspolitik. Denne privatlivspolitik forklarer detaljeret alle de typer af persondata vi indsamler om dig, når du er på vores hjemmeside. Det forklarer også, hvordan vi opbevarer og håndterer disse data samt sørger for at de opbevares sikkert. Vi håber at nedenstående principper kan besvare samtlige dine spørgsmål, men hvis ved yderligere spørgsmål er du meget velkommen til at kontakte os.

1. Vi indsamler disse persondata-oplysninger:

Vores forhold til dig er baseret på tillid. Det er vores politik at give dig en oplevelse præget af privatliv på vores hjemmeside. Ved betalingen på siden skal du registrere dig hos os. Her indsamler vi personlige oplysninger om dig. Disse oplysninger kan identificere dig og omfatter detaljer som navn, mailadresse og postadresse. Disse oplysninger tages fra din browser af vores 128-bit krypterede server for at sikre beskyttelse af alle personlige og transaktionsoplysninger med de højeste sikkerhedsstandarder. Oplysningerne opbevares sikkert i vores database. Vi kontakter dig muligvis enten pr. post, mail eller telefonisk, primært som opfølgning på kundeservice ved problemer med en ordre for at besvare de spørgsmål du måtte have.

Du kan også forsyne os med personlige oplysninger gennem hjemmesiden, når du:

  • køber et produkt over telefonen
  • bestiller kataloger eller prøver
  • tilmelder dig vores nyhedsbrev
  • opretter en kundekonto hos os ved at udfylde B2B-formularen
  • udfylder “Lav dit eget design” med kundespecifikke produktforespørgsler
  • kommunikerer med os på sociale medier
  • kontakter os med forskellige forespørgsler
  • deltager i lodtrækninger eller konkurrencer
  • er på vores hjemmeside, indsamler vi automatisk tekniske data om dit udstyr, browserhandlinger, mønstre og det website, der henviste dig til LinenMe.dk. Vi indsamler disse personlige oplysninger ved at bruge cookies og andre lignende teknologier. Du er altid velkommen til at læse vores cookie-politik for yderligere detaljer.

Vores hjemmeside linker til tredjepartshjemmesider. Vi linker pt. til Facebook, Twitter, Google, Instagram, Youtube og Pinterest på vores hjemmeside. Ved at klikke på disse links eller tillade disse forbindelser kan du også tillade tredjepart at indsamle eller dele data om dig. Vi styrer ikke disse tredjeparts hjemmesider og er ikke ansvarlige for deres erklæring om beskyttelse af personlige oplysninger. Når du forlader vores hjemmeside, vil vi anbefale dig at læse privatlivspolitikken for hver eneste af de udvalgte hjemmesider.

2. Brug af personoplysninger

Dine oplysninger gør det muligt for os at give dig adgang til alle dele af www.linenme.dk og levere de forespurgte varer eller services. Det vil også lade os udstede fakturaer til dig og kontakte dig ved behov for at kunne ekspedere din ordre. Vi bruger også de indsamlede oplysninger til at administrere, supportere, forbedre og udvikle vores forretning.

Eksempler på anvendelse af de indsamlede oplysninger om dig:

  • Til bearbejdning af enhver ordre modtaget på vores hjemmeside. Hvis vi ikke indsamlede dine persondata under check-out, ville vi ikke kunne bearbejde og levere din ordre eller leve op til vores juridiske forpligtelser. F.eks. skal dine detaljerede oplysninger muligvis videregives til tredjepart for at forsyne eller levere det bestilte produkt eller den bestilte service, og vi beholder muligvis dine oplysninger i et vist stykke tid for at kunne opfylde forpligtelser såsom returnering.
  • Til håndtering af dine forespørgsler, til brug ved retursager og ved klager. Håndteringen af disse oplysninger indsendt af dig lader os besvare dine forespørgsler. Vi beholder dem muligvis også til fremtidig kommunikation mellem os og dig og for at demonstrere, hvordan vi har kommunikeret med dig gennem processen. Vi gør dette på basis af vores kontraktmæssige forpligtelser over for dig, vores juridiske forpligtelser og legitime interesse i at give dig den bedste service og forstå, hvordan vi kan forbedre vores service baseret på dine erfaringer.
  • Til at lytte til optagede telefonsamtaler til internt brug.
  • Til at sende dig relevant kommunikation på mail eller pr. post ang. opdateringer, produkter eller services. Vi gør det på baggrund af vores legitime forretningsinteresse. Du kan til enhver tid frabede dig at høre fra os på mail.
  •  Til at administrere alle vores lodtrækninger eller konkurrencer som du deltager i.
  • At sende dig forespørgsler til undersøgelser og feedback for at hjælpe os med at forbedre vores produkter eller forskellige serviceydelser. Disse beskeder inkluderer ikke promoveringer og kræver ikke forudgående accept, når det sendes på mail. Vi har en legitim interesse i at gøre dette, da det hjælper os med at gøre vores produkter eller serviceydelser mere relevante for dig.

3. Videregivelse af dine personoplysninger

Vi kan være nødt til at dele dine persondata med tredjepart med det i punkt 2 beskrevne: Brug af persondata.

Eksempler på tredjeparter som vi samarbejder med:

  • IT-firmaer der vedligeholder vores hjemmeside og andre forretningssystemer
  • Driftsfirmaer som kurerer og leverandører
  • Google, Facebook, Pinterest for at vise dig produkter, der kunne interessere dig, mens du surfer på internettet. Vi bruger også dine data til at identificere andre internetbrugere, der deler lignende interesser. Dette er baseret på din accept af cookies på vores hjemmeside. For flere oplysninger om vores brug af cookies, se venligst vores cookie-politik. Vi kan også dele personlige detaljer såsom mailadresse med tredjeparter som Pinterest, Facebook, Google for at kunne målrette online reklamer. Du kan til enhver tid kontakte os på mail [email protected] for at frabede dig mailbaserede reklamer.
  • Tredjeparter som vi vælger at sælge til, overføre eller fusionere dele af vores forretning eller værdier. Alternativt kan vi tilegne os andre forretninger eller fusionere med dem. Hvis der sker en ændring i vores forretning, kan de nye ejere måske bruge dine persondata på samme måder som beskrevet i vores privatlivspolitik.

Vi kræver at alle tredjeparter respekterer sikkerheden ved dine persondata og behandler dem i overensstemmelse med loven. Vi tillader ikke tredjepart serviceudbydere at bruge dine persondata til eget formål og tillader dem kun bruge dem til at bearbejde dine persondata til specifikke formål og i overensstemmelse med vores instruktioner.

Som led i beskyttelsen af dit privatliv vil vi:

  • Kun forsyne dem med oplysninger der er nødvendige for at udføre bestemte serviceydelser
  • Kun anvende data til det specifikke formål specificeret i vores kontrakt med dem
  • Arbejde tæt sammen med dem for at sikre at dit privatliv respekteres og altid er beskyttet

Vi anvender udelukkende dine persondata til det indsamlede formål, medmindre vi har en god grund til at bruge dem til andre formål, og grunden er kompatibel med det oprindelige formål. Hvis du ønsker at modtage en forklaring på, hvordan bearbejdningen er kompatibel med det oprindelige formål, er du meget velkommen til at kontakte os.

4. Sådan beskytter vi dine persondata og så længe beholder vi dem

Sikkerheden omkring dine persondata er meget vigtig for os, og vi er forpligtede til at behandle disse med største forsigtighed og tage de rette skridt for at beskytte dem.

Vi har foretaget passende sikkerhedsforanstaltninger for at dine persondata ikke går tabt, bruges utilsigtet, ændres eller videregives. Dertil har vi begrænset adgangen til dine persondata for vores ansatte, agenter, leverandører og andre tredjeparter, som har behov for at kende til dem. De vil kun anvende dine persondata efter vores instruktioner, og de har tavshedspligt. Adgangen til dine persondata er beskyttet af kodeord. Vi opbevarer ikke detaljer om dine økonomiske oplysninger (debit- og kreditkortoplysninger).

Vi sikrer adgangen til alle transaktionsområder på vores hjemmeside ved at bruge ”https-teknologi”. Vi overvåger regelmæssigt vores system for mulige svagheder og angreb, og vi kan foretage indsigt for at identificere måder til yderligere styrkelse af sikkerheden.

Vi opbevarer kun dine persondata så længe det indsamlede formål kræver det, inklusive formålet med at opfylde juridiske, regnskabsmæssige eller rapporteringsmæssige krav. For at fastslå den passende opbevaringsperiode for persondata overvejer vi mængden, grunden til, datafølsomheden, formålet til bearbejdning af vores indsamling af dine persondata og hvorvidt det på andre måder kan tjene et formål at opbevare dem og de gældende juridiske krav. I slutningen af opbevaringsperioden vil dine data enten blive fuldstændigt slettet eller anonymiseret, f.eks. ved samling med andre data, så de kan anvendes på en ikke-identificerbar måde til statisk analyse og forretningsplanlægning.

5. Hvad er dine rettigheder over dine egne persondata?

Under visse omstændigheder har du rettigheder under databeskyttelsesloven med hensyn til dine persondata.

Du har ret til:

At anmode om at få adgang til dine persondata (almindeligt kendt som ”Adgang til personoplysninger). Dette gør dig i stand til at modtage en kopi af de opbevarede persondata om dig samt hvorvidt vi bearbejder disse i overensstemmelse med loven.

At anmode om at rette de indsamlede persondata. Dette gør dig i stand til at få rettet enhver mangelfuld eller upræcise data vi har om dig. I nogle tilfælde kræver rettelser verificeringen af rigtigheden af de nye data.

At anmode om sletning af dine persondata. Dette gør dig i stand til at anmode os om at slette eller fjerne persondata, uden grund til en fortsat bearbejdning. Du har også ret til at bede os slette eller fjerne dine persondata.

Til enhver tid at trække dit samtykke tilbage, hvor vi er afhængige af samtykke til at bearbejde dine persondata. Dette vil dog ikke påvirke retmæssigheden af nogen udført bearbejdning udført før tilbagetrækningen af din accept. Hvis du trækker dit samtykke tilbage, kan vi muligvis ikke tilbyde dig bestemte produkter eller services. Vi vil informere dig hvis det er tilfældet, når du trækker dit samtykke tilbage.

I de tilfælde hvor vi bearbejder dine persondata på basis 

COOKIES

En cookie er et lille stykke information, der er sendt af en hjemmeside og derefter gemt på din harddisk af computerens browser. Det indeholder informationer, som et websted kræver for at interagere med dig og personliggøre din oplevelse. LinenMe bruger vedvarende cookies til at give dig en mere personlig oplevelse og for at hjælpe dig med at navigere mere effektivt rundt. Du kan godt bruge vores hjemmeside uden at acceptere vedvarende cookies. Her skal du blot sørge for at indstille din browser til at afvise vedholdende cookies.

Hjemmesider kan bruge cookies til at genkende dig, men dette betyder ikke nødvendigvis at nogen af dine personlige oplysninger lagres i disse cookies. Hos LinenMe gemmer vi ingen personlige oplysninger om dig i vores cookies. Alle indtastede oplysninger (f.eks. din adresse og mailadresse) opbevares sikkert og separat på vores serverer, og du skal angive en adgangskode for at få adgang hertil.

FIRMA INFO

LinenMe Ltd er et anpartsselskab registreret i England & Wales, firma nr. 07036000. Vores firmaadresse er LinenMe Ltd, 23 Glendale Close, Woking, Surrey, GU21 3HN, Storbritannien. Vores registrerede momsnummer i Danmark er 12988168.